زبانشناسی کاربردی
بررسی کیفی عقاید معرفت شناختی زبان آموزان با تمرکز بر ابعاد اصلی و روند تکاملی آن

معصومه رحمانی؛ مرضیه باقرکاظمی؛ علیرضا عامری

دوره 10، شماره 2 ، دی 1400، ، صفحه 61-93

https://doi.org/10.22054/ilt.2022.63944.642

چکیده
  عقاید معرفت شناختی زبان آموزان، به عنوان ادراک آنها از ماهیت دانش و دانستن زبان دوم، از جمله عوامل تعیین کننده مسیر و بازده زبان آموزیست. با این وجود، پژوهش پیرامون ماهیت ابعاد و تکامل این عقاید محدود است. این مطالعه کیفی با دو هدف (الف) تشریح ابعاد عقاید معرفت شناختی مختص زبان آموزی و (ب) تبیین روند تکاملی مرتبط با هر یک از ابعاد اصلی ...  بیشتر